ERP-ji danes niso več to, kar so nekdaj bili – okorni in dragi sistemi, za katere potrebujete veliko časa in resursov, da jih uvedete v svoje poslovanje. Večina sistemov se je že preselila oblak, zato so dostopnejši in se prilagajajo rasti podjetja, številu zaposlenih in obsegu poslovanja.
Kdaj začeti razmišljati o uvedbi sistema ERP v svoje poslovanje?
O uvedbi je smiselno razmišljati že takoj ob odprtju podjetja. Ker so sistemi ERP prilagodljivi, jih v začetku lahko uporabljate v omejenem obsegu oziroma vključite le tiste module, ki podprejo trenutne potrebe. V celoti pa ga začnete uporabljati morebiti leto ali dve po uvedbi, oziroma, ko je za to primeren čas.
Mnogi podjetniki čakajo predolgo in zgodi se, da jih obseg poslovanja prehiti. Uporabljati začnejo različna orodja in podatki se zbirajo na različnih koncih. Znajdejo se v začaranem krogu in s 15 različnimi Excelovimi tabelami. Ker imajo veliko podatkov, ki jih še vedno ročno obdelujejo (na primer: spletna trgovina ročno izdaja račune, namesto da bi imela to avtomatizirano. Drugi se srečujejo z izzivom fiskalizacije zaradi plačila s kreditnimi karticami), nimajo časa za uvedbo sistema, ki bi jim pri tem pomagal. Podatki ostajajo le podatki in iz njih ne morejo oblikovati kakovostnih informacij.
Če že na začetku pravilno razmišljate, se boste v prihodnje zagotovo izognili marsikateri nevšečnosti kot na primer nepotrebne integracije, prepisovanje podatkov med sistemi, učenje sodelavcev novega načina dela. Predvsem pa boste imeli informacije takoj, ko jih potrebujete.
Če ERP-pa niste vpeljali takoj na začetku, kdaj je res skrajni čas?
V nadaljevanju navajamo nekaj izhodišč, ki vam bodo pomagala pri razmišljanju o uvedbi sistema ERP. Če boste na vsaj tri odgovorili pozitivno, je zagotovo pravi čas:
Imate vsaj 2 ali več zaposlenih?
Imate več kot 50 prejetih računov na mesec?
Opravite več kot 150 transakcij z različnimi strankami na mesec?
Imate kupce izven države ali celo izven EU?
Prodajate več kot 5 izdelkov?
Imate proizvodnjo ali pa upravljate zunanjo proizvodnjo?
Ste dolžni spremljati procese skladno z različnimi certifikati (ISO; TUV)?
Imate več kot 50 aktivnih mesečnih naročnikov?
Imate več kot 20 povpraševanj mesečno?
Če ste na vsaj tri vprašanja odgovorili z DA, stopite v stik z našimi svetovalci.
Kako lahko ERP pripomore k boljšemu poslovanju in celostnemu spremljanju podjetja?
ERP ni računovodski program za izdajanje računov ali spremljanje plačil.
Njegova ključna dodana vrednost je v tem, da omogoča spremljanje poslovanje vseh oddelkov v realnem času. Je vstopna točka, v kateri so združene vse informacije celotnega poslovanja podjetja – od nabave, komunikacije s stranko, prodaje, proizvodnje.
Čeprav je res, da so nekateri sistemi še vedno rigidni, obstaja veliko fleksibilnih in skalabilnih ERP-jev. Prav tej viziji sledi tudi Odoo, ki ima na eni strani ogromno število modulov, ki vam pomagajo pri poslovanju, na drugi strani pa je sistem, ki je popolnima odprt za integracije z zunanjimi partnerji in njihovimi rešitvami.
a) Komunikacija je temelj vsakega poslovanja
Obvladovanje komunikacije je ključ do dobrega poslovanja. Skozi dosledno, pravočasno, jasno komunikacijo se odraža odnos tako do zaposlenih kot tudi naročnikov in s tem se tudi povečuje ugled podjetja.
Centralni sistem shranjuje vse interakcije med kupci, zaposlenimi in poslovnimi partnerji – račune, e-maile, pogodbe, pohvale, reklamacije – na enem mestu. Na ta način lahko podjetniki zelo hitro in enostavno preverijo zgodovino med podjetjem in naročnikom in na podlagi tega pripravijo podlage za nadaljnje sodelovanje. Temu tudi rečemo 360 stopinjski pogled na stranko.
Odoo je to rešitev imenoval »Chatter box« in omogoča, da so vsi podatki, dokumenti, e-maili, reklamacije, pohvale … na enem mestu.
b) Postavite dobre temelje in nadzorujte stroške
c) Imejte pregled nad nalogami in projekti
c) Bodite fleksibilni in delajte od kjerkoli
d) Varnost podatkov ni več vprašanje
Vsakdo začne na začetku. In smiselno je, da že takoj začnete polagati dobre temelje, na katerih bo podjetje raslo. ERP ni zgolj računovodski program. Je sistem, ki vam pomaga obvladovati posel iz različnih vidikov. Računovodski del pa lahko z ERP-jem povežete, če uporabljate drug sistem.